Türkiye İşçi Partisi (TİP) Sözcüsü Sera Kadıgil, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) depreme karşı önlem olarak “öğretmen ve öğrencileri manevi yönden afetlere karşı hazırlamak amacıyla” başlattığı çalıştayı Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e sordu. Kadıgil’in önergesinde “Depreme ‘manevi’ olarak hazırlanmaya yönelik yaptığınız 5 günlük çalıştay için ne kadar para harcadınız” sorusu yer aldı.
MEB, depreme karşı önlem olarak öğretmen ve öğrencileri manevi yönden afetlere karşı hazırlamak amacıyla çalıştay başlatmıştı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Son yıllarda yaşanan depremler bize gösterdi ki maddi hazırlık kadar manevi hazırlık da büyük önem taşımaktadır” ifadelerini kullanmıştı.
TİP Sözcüsü Kadıgil, MEB’in söz konusu çalışmasını Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı. Kadıgil’in, Bakan Tekin’in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde şu ifadeler yer aldı:
“Türkiye’de binlerce okul risk altındayken MEB’in depreme karşı önlem olarak bir çalıştay düzenlediği basına ve kamuoyuna yansımıştır. Bakanlığınıza bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile İmam Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin eğitim alacağı, ‘Din Öğretiminde Dayanıklı Sınıflar Hareketi Projesi’ne dair ‘Son yıllarda yaşanan depremler bize gösterdi ki maddi hazırlık kadar manevi hazırlık da büyük önem taşımaktadır’ sözleriniz de basında yer almıştır.”
‘DEPREME MANEVİ OLARAK HAZIRLANMAYA YÖNELİK 5 GÜNLÜK ÇALIŞTAY İÇİN NE KADAR HARCADINIZ?’
Sera Kadıgil’in Bakan Tekin’e yönelttiği sorular ise şu şekilde sıralandı:
Bu bağlamda;
1- Basına ve kamuoyuna yansıyan bilgilere göre;
-Hatay’da 286 konteynerde 518 öğretmen ve 7 bin 464 öğrenci,
– Maraş’ta 128 konteynerde 225 öğretmen ve 4 bin 584 öğrenci,
– Antep’te 87 konteynerde 153 öğretmen ve 2 bin 216 öğrenci,
– Adıyaman’da 142 konteynerde 188 öğretmen ve 4 bin 99 öğrenci,
– Malatya’da 64 konteynerde 61 öğretmen ve 1258 öğrenci,
– Kilis’te 18 konteynerde 20 öğretmen ve 203 öğrenci,
– Diyarbakır’da ise 3 konteynerde 3 öğretmen ve 60 öğrenci,
eğitim ve öğretim hayatına devam ederken, depreme manevi olarak hazırlanmaya yönelik yaptığınız 5 günlük çalıştay için harcadığınız para ne kadardır?
‘DEPREMDEN ETKİLENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLER İÇİN KAÇ UZMAN İLE İŞBİRLİĞİ YAPILDI?’
2- Depremde bölgede toplam 11.699 eğitim kurumu depremin şiddetli etkisine maruz kalmış, yaklaşık 4.100.000 öğrenci ve yaklaşık 226.593 eğitim emekçisi depremden etkilenmişken; bugüne dek deprem bölgesine harcadığınız para ne kadardır? Depremden etkilenen illerde kaç okul yapılmış, kaç okul tamir edilmiştir?
3- Depremden etkilenen öğrenci ve öğretmenler için ne türden destekler sağlanmıştır? Depremden etkilenen öğrenci ve öğretmenlerin yaşadıkları travmayı atlatmaları için kaç psikiyatrist/ psikolog/ sosyal çalışmacı ve uzman ile işbirliği yapılmıştır?
4- Depremden etkilenen 7 ilde bin 168 öğretmen, 19 bin 884 öğrenciye 728 konteyner sınıfta eğitim verilirken sağlıklı ve insani koşullarda eğitimin devam edebilmesi için 2024 yılında ayırdığınız bütçe ne kadardır?
5- Bugüne kadar Türkiye genelinde depremle yıkılma riski taşıyan 4 bin 159 okul ile ilgili ne tür bir çalışmalar yapılmıştır. Bu okulların sağlamlaştırılması için harcanan “maddi” tutar ve ayrılan bütçe ne kadardır?
0 Yorum Yapıldı